Celebrity hjem

Når man læser boligreportager, magasiner og på internettet, får man en lille idé af, hvilken smag celebrity stjerner har. Naturligvis er der ingen der helt kan forstå dem, da ingen af os er dem. Men de har ligesom os nogle præferencer, nogle ideologier som står bag deres indkøb. Jeg synes dog der er nogle fælles træk ved dem alle:

  • Kvalitet
  • Egen stil, eget design eller egen designer
  • Pris underordnet
  • Status

Kvalitet

De kan alle sammen lide kvalitet. Det skal være møbler, der kan holde til at man sidder i dem. Man skal sidde behageligt. Materialet skal være af det ypperste materiale. De går ikke på kompromis med kvaliteten. De vil ofte hellere have et ægte produkt, det kan være ægte skind eller ægte pels. For at understøtte kvaliteten ved skind og pels i hjemmet, er det vigtigt for en celebrity stjerne, at dyret er blevet behandlet godt. Hvis de anvender en træsort er det en sort, der kommer fra et særligt område, hvor træets detaljer vises på overfladen.

Egen stil, eget design eller egen designer

Her er Brad Pitt jo et glimrende eksempel. Han slog sig ned som møbeldesigner. På denne måde kunne hans visioner gøres til virkelighed. Han havde interesseret sig for design længe og havde lavet en masse skitser. Det var netop dem, der skulle vise sig at hjælpe ham med at få kontakt til den rette person. Sammen med ham har han lavet sit eget møbeldesign.

Pris underordnet

Når man er en celebrity stjerne er det underordnet, hvilken pris møblet har kostet. Det er fint, hvis det har været billigt, så længe det lever op til standarderne. Men på den anden side, så køber de også gerne et møbel der er dyrt, hvis det lige præcis var det de ville have.

Status

Status er vigtig. Status er magt og magt er fremgang. Derfor skal deres møbler repræsentere en form for status og det gør de helt automatisk, hvis de er nøje udvalgt efter ovenstående standarder. Nogle stjerner er vant til at bruge en konsulent til disse opgaver, for at sikre sig, at hjemmet indrettes ordentligt.